След оглед на 160 км на "Тракия", износена маркировка, стари мантинели и износен асфалт в участъка при 160-ия километър, където ТИР уби петима души.

След направения оглед всички експерти и браншовите организации бяха категорични, че трябва да обединят усилията си за преодоляване на пътния травматизъм у нас, съобщи БНТ.

Констатираха и нередности като износена пътна маркировка, стари мантинели и разрушаване на износващия пласт на асфалта в някои участъци от магистралата. Те се разбраха да работят заедно, за да няма повече такива инциденти като този с турския ТИР.

Христо Радков от Българското обединение на шофьорите коментира, че според него причина за инцидента е блокирало предно ляво колело. При блокиране само на предно ляво колело задницата се завърта надясно и това, което се е случило - той пада настрани и помита вече всичко напред.

Но ако ограничителните съоръжения го бяха задържали в неговото платно, не е сигурно дали жертвите щяха да са по-малко, защото движещите се зад него, щяха да се ударят директно в него и може би жертвите щяха да са повече. Голямо значение е имало това колко автомобила е имало в момента на пътя, обясни още Радков.