Хора от Благоевград: Трафикът тук е все едно си в Париж

Снимка: Infomreja.bg

Трафикът в големите градове става все по-интензивен. Това се оказва проблем за всички социални сфери.

Околна среда

Ясно е, че изгорелите газове са наситени на места, където има повече трафик. В градове като София, Варна, Пловдив, Благоевград хората предпочитат да живеят в околностите на града, но не и на булеварди, главни улици, околовръстни шосета. Това се отразява на местния бизнес, икономика и строителство.

Психично равновесие

Доказано е, че прекалената изолация от обществото или работата сред много хора и прекаленият контакт водят до стрес. Наскоро излезе статистика, според която 48% от българите са способни са изпаднат в паническо разстройство. Ежедневният ритъм на преминаването през пешеходни пътеки, търсенето на паркомясто, стресът от шофирането са сред факторите на една нездравословна среда на живот.

Икономика

Друга статистика сочи, че доста голям процент от населението в България притежава МПС. Известно е още, че има семейства, в които има по два автомобила. Това означава двоен данък, двоен разход на гориво, двойна поддръжка и т.н. И още нещо – като страна на куриозите, в България често срещана гледка е хората със скъпи автомобили да имат евтини телефони, да се хранят в шкембеджийници и да носят дрехи, съвсем не маркови. Общото между цената на автомобила и стандартът на живот е, че на Запад всичко това се съчетава, докато тук не е така. Странно за чужденците е именно, че в държавата ни има много скъпи коли, а много ниски заплати.

Благоевград също се нарежда сред големите градове, където гореизброените факти са налице.

Градът има странно развитие, защото местните се изтеглят в София, докато от по-малките населени места се заселват в Благоевград. Те идват с колите си.

Преди време пикови часове имаше, но сега те се оказват проблеми. Главните места, където се точат коли около 12 ч. на обяд и около 17.00 ч. са кръгови кръстовища и булеварди.

„Васил Левски“ и срещуположният булевард „Свети свети Кирил и Методий“ са натоварени. От кръстовището при автогарата на т. нар. „Зърнени храни“ до кръговото при Строителен техникум буквално колите се движат с 20 км./ч. Пропускат се пешеходци и всеки се съобразява с паркиралите на аварийни светлини по пътя.

Нито полицията, нито общината могат да реагират в подобни ситуации, защото местата за паркиране са малко, хората и колите-много. Също така платената зона за паркиране е избягвана от повечето шофьори.

Тротоарите се задръстват, а винаги се налагат и пътни ремонти, които усложняват обстановката.

Местни негодуват срещу създаващото се напрежение на пътя.

„От села и градове пристигат всякакви деца – студенти със скъпи коли. изпробват мощността им, спират, където пожелаят. Да не говорим, че и без това места за паркиране липсват. Дори и зоните са постоянно запълнени. Стана кошмар!“, коментира Николай Игнатов от Благоевград.

Мъжът споделя, че не вижда как ще се разреши подобен проблем.

„Сградите никанат като гъби! Ще се запълнят с хора, това значи и с коли. Вечер всеки паркира в близост до дома си. Ако решим да тръгнем на почивка със семейството ми в петък избягваме да е след обяд. Все едно сме в София – излизаме от града по цял час!“

Инцидентите с блъснати хора са ежедневни. Има много пешеходци, които пресичат неправилно.

Николай заключва: „Хората са изнервени и разсеяни. Гледат в телефона, говорят по телефона и вървят или шофират. Спират, тръгват без да предупреждават! Проблемът е комплексен – КАТ, МВР, община, МОН – всички трябва да се активират, за да има култура на пътя!“

 

Снимка: Infomreja.bg

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода l9n