Черният петък се оказа черен пипер за благоевградчани

Снимка: Infomreja.bg

Черният петък в Благоевград разби всякакви митове за търговското понятие „Намаление“.

Въпреки множеството рекламни табели “Black Friday”, “Sale”, “-50%”, “Намаление!“ цените се оказаха недотам падащи на фона на Черния петък в САЩ.

Да, това сравнение може би звучи екзотично, но не е зле да се помисли над него или казано иначе българинът, типично по български, изкривява всяка заемка.

Днес в областния център основните табели не бяха за 50-процентово намаление, а напротив – за 20%, дори и 10%. В магазините за дрехи и обувки в централната градска част под „намаление“ се разбираше свалянето на цените с по 10-20 лв., а не с шокиращи суми.

Именно такива са в САЩ, откъдето идва и този търговски похват преди Коледните празници. В Америка цари пълна истерия около намалението на стоките, което стига повече от половината от цената им, а някои видове техника са дори на безценица. Дрехите и обувките също са на изключително ниски цени и в магазините от големите търговски вериги, както виждаме всяка година по телевизията, цари пълен хаос.

Оживление имаше и в благоевградските магазини, но не и хора с много торби в ръцете. Обувки от „Т.“ от 65 лв. са намалени на 51 лв., което не е „блек фрайдей“. Марката е известна с това, че в края на сезона пуска много по-сериозни намаления, а за останалите единични бройки може да се каже, че са продавани почти без пари.

В голямата верига на чуждестранните „H&M” в чест на Черния петък имаше само 20-процентово намаление на стоките. Други магазини бяха решили символично да почетат Петъка с 10% под редовната цена.

Черният петък започна в Благоевград още в началото на седмицата и ще завърши в края ѝ в някои обекти. Онлайн търговията обаче е в пъти по-вървежна.

Според най-големия сайт за онлайн търговия, който въведе и понятието Черен петък, кампанията вече отчита пик на продажбите в историята си у нас.

През първите часове на събитието, към 10:15 ч., сайтът регистрира поръчки на стойност 18 948 000 лв. – с 16% повече в сравнение със същия период миналата година.

Клиентите предпочитат да използват мобилни устройства, за да разглеждат и пазаруват онлайн. 1118 продукта, поръчани за първата минута на кампанията.

МВР и КЗП също имаха кампания с цел предотвратяването на измами по интернет и в реалните търговски обекти.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода sj2

FACEBOOK