Бавенето на магистралата през Кресненското дефиле - пагубно за човешкия живот и природата

Снимка: Infomreja.bg

Забавянето на строителството на пътя през Кресненското дефиле ще е пагубно за човешкия живот и природата, заяви председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", инж. Лазар Лазаров пред БНТ. 

Той представи последния вариант на проектното трасе и обсъждан на Комитета за наблюдение в частта на АМ „Струма“. “Смятаме този вариант за най-балансиран към момента. Възможно е до 2020 г. да имаме безопасен и безконфликтен път пред Кресненското дефиле", подчерта шефът на АПИ. 

Десетилетия за обсъждани различни варианти на трасе – дълъг тунел, двулентов път на два етажа и др., които обаче са били изоставяни именно заради протести на еколози или на жителите от района, както и по мнение на експерти от БАН, тъй като районът е сеизмологичен, обясни  инж. Лазаров.

Последният проект на трасе през Кресненското дефиле е представен в АПИ преди 6 месеца и предложението според този проект е едната посока на движение – от Кресна към Симитли - да минава по настоящето трасе, което ще бъде ремонтирано, а другото платно – от Симитли до Кресна ще бъде изнесено в източна посока по изцяло нов път през дефилето.

Той ще е двулентов, като при изкачванията ще има три ленти. Ще има и 5 малки тунела. Двете трасета ще бъдат резервни едно на друго и при инцидент ще има възможност за прехвърляне на движението от единия към другия път, както и  връзки с населените места в района. Планът е първо да бъде изградено новото трасе, а след това да се рехабилитира настоящото. “Масово на запад в планинските райони използват този вариант”, каза инж. Лазаров.

Той подчерта, че районът не е безопасен и затова се търсят оптимални и бързи варианти. По статистика на Пътна полиция в участъка през Кресненското дефиле  живота са си загубили 46 човека, а над 250 са ранени и има изключителна концентрация на пътно-транспортни произшествия.

Инж. Лазаров обясни, че АПИ е работила с еколозите Андрей Ковачев и Петко Ковачев като членове на комитета по наблюдение на АМ „Струма“. Боян Петров, които пострада при инцидента при дефилето, вероятно е бил техен сътрудник. Те е трябвало да предложат мерките, които да залегнат при проектирането на трасета, така че магистралата да бъде максимално щадяща към природата.

Той уточни, че в деня на инцидента двамата еколози са били там, за да огледат допълнително трасето като част от мерките, които трябва да предложат. Седмица преди това е имало съвместно обследване, в което са участвали и експерти на АПИ. 

В деня на инцидента, на метри от еколозите, в района е имало ограничение на движението и сигнализация във връзка с дейности по укрепване и и омрежване на ската, извършвана от алпинисти на АПИ. Освен това там има и отбивка и ограничения на скоростта, допълни Лазаров. 

Той пожела на двамата пострадали да се възстановят бързо, за да продължи работата по проекта. 

 

Снимка: АПИ

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 3ax

FACEBOOK