Аврамова: Благодарна съм на БСП, че дискусията за е-винетките ще бъде част от разяснителната ни кампания

Снимка: Infomreja.bg

Благодарна съм на БСП за това, че инициираните от тях разисквания ще бъдат част от нашата разяснителна кампания за дейностите, които се извършват по въвеждане на новата система за електронно таксуване на база време и на база изминато разстояние. Това заяви в кулоарите на Народното събрание днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова по повод насроченото за следващия петък по искане на депутати от левицата разискване във връзка с въвеждането на смесената електронна система за таксуване у нас. Тя допълни, че така ще може да се запознаят народните представители и обществеността с това, което е направено до момента, и с това, което предстои.

Министърът напомни, че системата се въвежда на два етапа, като първият – електронната винетка, вече е въведена. Електронни винетки вече могат да се купят от над 5000 точки в държавата – на терминали за самообслужване, през мобилното приложение или през сайта на системата  bgtoll.bg, в областните пътни управления на АПИ и в пощенските станции, онлайн на А1.bg, в магазини на А1, чрез SMS, на касите на Еasy pay и в бензиностанции. За сравнение, хартиени стикери са се продавали на над 3500 точки.

В момента системата се надгражда. Работи се по създаване на системата за таксуване на база изминато разстояние за автомобили над 3,5 тона (тол). Има много работа да се извърши, както административна, така и техническа, за да може през месец август да стартираме, заяви регионалният министър и обърна внимание, че в началото тя ще бъде в тестови период.

На въпрос за фирмите, които продават винетки, министър Аврамова посочи, че те са залегнали в цялостната концепция, както е във всички държави, в които има тол система. Общите условия са публикувани на сайта на Агенция „Пътна инфраструктура“. В тях е цялата информация, включително и за максималните проценти, на които фирмите ще могат да кандидатстват, каза министърът.

До момента е предявено желание от една фирма за доставчик на услуги. Очакваме още фирми да се присъединят, защото и за нас е важно да осигурим възможност за хората да си купуват винетки от повече места, подчерта тя. От въвеждането на електронните винетки на 17 декември 2018 г. до края на януари т.г. са продадени са общо 1 063 348 хартиени и електронни винетки на стойност 70 773 390 лв. От тях 856 970 са електронните винетки на стойност 65 199 416 лв. За сравнение в периода 17 декември 2017 г. – 31 януари 2018 г. са продадени 621 772 хартиени винетки на стойност 55 122 926 лв.

Очакваме и се надяваме да има още желаещи, които да се съгласят да сключат договори като доставчици на услуги, както този, който имаме до момента, заяви министърът. Тя посочи, че лансираните 7% за комисионна са проценти, които са и за изграждане на инфраструктура и това са средства, част от които отиват във фирмите, с които националният доставчик е сключил договори. Това са А1, Easy pay, Български пощи, които също получават процент от тези 7%. Ако беше толкова добро като предложение, вероятно трябваше да имаме поне 20 желаещи, които да искат да сключат договор за доставчици на услуги, коментира Петя Аврамова. Тя обърна внимание, че първоначалната инвестиция, която трябва да се направи, е голяма, така че за момента има само един кандидат.

Всички документи, които се изискват от Министерството на регионалното развитие и благоустройството и са свързани с Оперативна програма „Регионално развитие“, ще бъдат предоставени, коментира още министър Аврамова по повод проверката за изпълнение на проекта за столичното Ларго. Тя съобщи, че днес е постъпило искането за цялата документация за проекта от началото до края на реализацията му. Тя напомни, че оперативната програма има Управляващ орган, на който се предоставят всички документи по изпълнението на проекта, от обществената поръчка до въвеждането на един обект в експлоатация и въз основа на тях се верифицират разходи. Няма пречка цялата налична документация да се предостави както на органите на прокуратурата, така и на народни представители, заяви регионалният министър.

Договорът за „Античен културно-комуникационен комплекс „Сердика“ е сключен на 20 юли 2011 г. между Управляващия орган на Оперативна програма „Регионално развитие“ 2007 – 2013 и Министерство на културата и е приключен в началото на 2016 г. Проектът е с първоначална стойност около 15.8 млн. лв., като след избора на изпълнители е спестен ресурс и е анексиран на стойност 15.3 млн. лв. Общата сума на одобрените за верификация разходи е в размер на 14,2 млн. лв.

При окончателното плащане по проекта са отказани за верификация над 680 хил. лв. разходи за управление на проекта, инвеститорски контрол и по бюджетното перо за строително-монтажни работи, проектиране, информация и публичност, поради несъответствие с указанията и правилата за допустимост на разходите по ОПРР 2007 -2013.  В хода на изпълнение на проекта, в резултат на осъществения от УО контрол, са регистрирани осем сигнала, като по четири от тях са наложени финансови корекции за установени нередности. Три сигнала са прекратени поради липса на установена нередност. Към момента има 1 сигнал за нередност, който е свързан с физическото изпълнение на проекта и е в процес на обработка. Регистриран е и 1 сигнал за нередност след самосезиране на Управляващия орган в резултат на изнесените в медиите твърдения за неудържана от страна на възложителя неустойка.

 

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 2xa
loading...