Автобуси от Благоевград също се включиха в националния протест

Снимка: Infomreja.bg

Автобуси с надписи „Протест“ пристигат и отпътуват от автогарата в Благоевград.

Инициативата е част от националния протест срещу приемането на законопроект, според който да се създаде камара, обединяваща всички транспортни фирми.

Според регистрираните в Министерството на транспорта това са над 17 000 фирми.

В Благоевград явен протест нямаше, за разлика от София, където от 14 до 15,30 ч. всички автобуси останаха по местата си и не тръгнаха на път.

В национален мащаб проектът е желан и недолюбван от превозвачите. От една страна някои искат да бъде създадена камарата, която да обедини всички превозвачи. Други пък твърдят, че това е частно дружество, което ще се разпорежда с издаването на лицензи за превоз на другите частници, което на практика е незаконно.

Николай Петков е съсобственик на над 30 автобуса, които пътуват до Благоевград, София, Петрич, Гоце Делчев. Според него трябва да има камара, която обаче да е разделена на две – за автобусите и за камионите.

Петков заяви и още един проблем:

„Никой не обръща внимание на така нареченото „споделено пътуване“ , това се незаконните превозвачи. Те не плащат данъци, нямат лиценз, нямат застраховка за пътниците.“

Чрез членуването в камара всички фирми ще са длъжни да представят законосъобразните документи.

„За нас е задължително камарата да не обединява автобусите и камионите. Единственото общо между тях е, че са обединени под едно и също название „пътно-транспортни средства“. Ние сме „За“ да им камара, но тя да е отделна за всеки вид транспортен сектор.

Сега има едно съотношение, което е на квотен принцип, който не е ясно кой го определя.“

Въпреки надписите на автобусите в знак на протест, повечето отпътуваха от секторите, спазвайки графика си. Други пък изобщо не пожелаха да поставят табели и да проетстират.

Относно чакащите пътници Петков каза:

„Извиняваме се за неудобството. Протестът нарочно е насрочен да бъде в рамките на час и половина, за да няма налагане на санкции върху транспортните фирми. Но все пак трябва да се покаже, че имаме позиция, защото ние сме в услуга на хората.

Ако законопроектът бъде приет, всеки един от превозвачите задължително ще трябва да плаща членски внос заедно със всички други лицензи, които се плащат всяка година, което увеличава разходите. Ние трябва да ги компенсираме с увеличение на билети.“

 

Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg
Снимка: Infomreja.bg

КОМЕНТАРИ

Няма добавени коментари.

Код за сигурност, въведете кода 9kd